Blog

مراقبت جسمانی عاطفی و روانشناختی دانش آموزان

12 Nov 2018

سوالات ضمن خدمت مراقبت جسمانی عاطفی و روانشناختی از دانش آموزان با جواب

یک بسته کامل برای آزمون اول و آزمون مرحله دوم نمونه سوالات ضمن خدمت مراقبت از دانش آموزان : سوالاتا ضمن خدمت مراقبت عاطفی , جسمانی و روانشناختی دانش آموزان را میتوانید با ورود به لینک زیر دانلود نمایید. مشخصات تعداد سوالات و فایل های موجود در بسته دانلودی را هم در همین لینک میتوانید قبل از دانلود مشاهده نمایید.

تا پایان آزمون ضمن خدمت مراقبت جسمانی , عاطفی و روانشناختی دانش آموزان میتوانید با عضویت در کانال زیر بصورت رایگان و در سریعترین زمان سوالات , اخبار و منابع آموزشی و فیلم ها را مشاهده و دانلود نمایید. این کانل بصورت ویژه این دوره را پوشش خواهد داد و البته مطالب مفید بسیار دیگری مانند طرح درس , نمونه های اقدام پژوهی , تجارب تربیتی و... را هم در این کانال خواهید یافت.

 

دانلود منابع آزمون و سوالات

دانلود سوالات ضمن خدمت

سوالات و منابع این دوره بصورت رایگان در کانل زیر

همکاران گرامی برای رفاه حال شما کانال تلگرامی مختص دوره ضمن خدمت مراقبت جسمانی , عاطفی و روانشناختی دانش آموزان راه اندازی کرده ایم که کاملا رایگان و به لحظه میتوانید مجموعه سوالات مراقبت جسمانی و عاطفی و روانشناختی دانش آموزان , منابع آموزشی , ویدئو جلسات و محتوای متنی آنها و سایر اخبار مرتبط با آن را به همراه فایل های رایگان دیگر به تناسب روز  مشاهده و دانلود نمایید.

کانال تلگرام ما

سوالات ضمن خدمت مراقبت از دانش آموزان

این دوره در مهر ماه 97 ثبت نام میشود . 
آزمون :
تاریخ: 
ساعت آزمون اختیاری

 

 

منابع و بسته نمونه سوال آزمون ضمن خدمت مراقبت عاطفی

منابع و نمونه سوالات ضمن خدمت مراقبت عاطفی و روانشناختی دانش آموزان یکی از ساده‌ترین و راحت‌ترین دوره‌های ضمن‌خدمت میباشد  . همکاران ما در سایت ضمن خدمت فرهنگیان ایران بسته بسیار کاملی را برای سوالات ضمن خدمت مراقبت جسمانی , عاطفی و روانشناختی دانش آموزان آماده کرده اند و با بروزرسانی مرتب سعی دارند در قبولی این آزمون مهم ضمن خدمت کمک کنند.

بعضی از همکاران که از روند کسب نمره و امتیاز آگاه نیستند فکر می‌کنند قبولی در این دوره بسیار مشکل است.
بنده خیلی ساده در مورد این دوره و چگونگی کسب نمره توضیح میدم.

 

جدول زمانبندی آزمون و اخبار دوره مراقبت عاطفی

جدول زمانبندی آزمونهای دوره ضمن خدمت مراقبت عاطفی و روانشناختی دانش آموزان به شرح زیر میباشد . هر گونه تغییری را سعی داریم به لحظه در همین صفحه برای اطلاع همکاران عزیز بروزرسانی کنیم . البته توصیه میشود همکاران حتما در کانل عضو شوند تا علاوه بر دریافت لحظه ای اخبار بتوانند بصورت رایگان سوالات و منابع آزمون را در سریعترین زمان دریافت نمایند.

آخرین خبر ها در باره این دوره

محتویات بسته دانلودی مجموعه سوالات مراقبت جسمانی عاطفی

سوالات آزمون واقعی دوره های مشابه سپری شده

منابع آزمون بصورت کامل و بروز شونده برگرفته از ویدئو جلسات اول و دوم ضمن خدمت مراقبت عاطفی از دانش آموزان

تعداد 360 نمونه سوال ضمن خدمت مراقبت جسمانی و عاطفی و روانشناختی در قالب 3 فایل مجزا

سوالات آزمون واقعی : این سوالات ضمن خدمت مراقبت عاطفی به محض شروع آزمون و در اولین ساعت به بسته اضافه شده و برای کلیه افرادی که مجموعه سوالات ضمن خدمت مراقبت جسمانی و عاطفی را دانلود کرده باشند ارسال خواهد شد.

مراقبت عاطفی از دانش آموزان در کلاس درس

همکارانی که به شغل مقدس تدریس مشغولند نباید لحظه ای از مراقبت عاطفی دانش آموزان غافل شوند . چه بسا با یک عدم توجه به اعلام آمادگی دانش آموزی برای پاسخ به سوال یا پرسیدن سوال از معلم میتواند تاثیرات بسیار شگرف و عمیقی بر روحیه دانش آموز بگذارد . ما با انتشار سوالات ضمن خدمت مراقبت عاطفی امیدواریم کمکی کرده باشیم در جهت بهبود روند تدریس و توجه شما به مقوله مراقبت عاطفی و روانشناختی از دانش آموزان در کلاس درس

یک دانش آموز اگر بدون کسب مهارت های پایه زندگی اجتماعی و شخصی از مدرسه فارغ التحصیل شود حتی با داشتن بهترین نمرات در درس هایش هم راه سختی برای موفقیت و ارائه داشته هایش برای دیگران خواهد داشت.

از این رو بسیار مهم است که آموزگار هیچگاه از آموختن مهارت های مهم زندگی , ارتباط با دیگران , تحمل عقاید دیگران , مهارت های خود شناسی و خود سازی , مهارت محبت و احترام به سایرین و.. به دانش آموزانش غافل نشود.

سوالات تستی و تشریحی ضمن خدمت مراقبت جسمانی با جواب: رایگان

بصورت رایگان تعداد 10 سوال تشریحی و 10 سوال تستی با جواب برای آزمون اول ضمن خدمت مراقبت جسمانی عاطفی خدمتتان ارائه میگردد

11: زمینه ایجاد کنجکاوی چیست؟

جواب : آنچه که فرد میداند با آنچه که با آن مواجه میشود همخوانی نداشته باشد.

12: کنجکاوی محصول چیست؟

جواب : عدم هماهنگی بین شناخت کنونی با موقعیت و واقعیت جدید

13:سعی در منطبق کردن ذهن با واقعیت ها ............. نامیده میشود.

جواب : برون سازی

14: مطابقت دادن یافته های جدید با دانسته های فرد باعث ...................... میشود.

جواب : کسب تجربه های جدید

15: لازمه ایجاد فضای یادگیری فعال برای یادگیرند از سوی یاد دهنده چیست؟

جواب : طراحی موقعیت هایی که سوال های حیاتی برای یادگیرنده ایجاد کند .. در عین حال نباید این موقعیت ها نه خیلی ساده باشند نه خیلی سخت به لحاظ امکان فهم توسط یاد گیرند

16: حاصل یادگیری فعال چیست ؟  ( نحوه دیگر سوال : ارزش های یادگیری فعال چیست ؟)

جواب 4 مورد زیر حاصل و نتیجه و ارزش های یادگیری فعال هستند.:

 1: استقلال فکری و عملی

2: کنجکاو , جستجوگر و مستعد یادگیری و تعامل در برخورد با محیط اطراف

3: افزایش انگیزه های فهمیدن و سائق شناختی

4: دانش کسب شده از طریق یادگیری فعال ستحکم , قوام یافته , منظم و سازمان یافته است.

17: انطباق خط حرکت و مسیر کسب دانش با خط تحول شناختی از نشانه های ............... میباشد.

جواب : یادگیری فعال

18: سائق شناختی در یادگیرنده یعنی چه؟

جواب : اشتیاق به یادگرفتن , فهمیدن و جستجو

19: استقلال فکری و عملی از ................. نشات میگیرد.

جواب : یادگیری فعال

سث

13 Sep 2018

نمونه های آماده طراحی پرسش مهر

سایت علمی و پژوهشی دانش فایل با بیش از 5 سال سابقه در زمینه تولید و عرضه انواع فایل های آموزشی اقدام به تهیه کلیه فایل های پرسش مهر 19 سال تحصیلی 97 دروس ابتدائی از پایه اول ابتدائی تا پایه ششم ابتدایی می نماید .

پرسش مهر

پرسش مهر روحانی

در ابتدا تعریف کلی از پرسش مهر رئیس جمهور ارائه می نمائیم . پرسش مهر 19 در واقع یکی از فعالیتهای بسیار حساس و مهم معلم در رابطه با مهارتهای پیش از تدریس ، پرسش مهر می باشد . صاحبنظران ، طراحی آموزشی را به صورت تهیه نقشه های مشخص در زمینه چگونگی رسیدن به هدفهایی آموزشی تعریف کرده اند .

 

     کودکان کم توان ذهنی به کودکانی گفته می شود که  " از لحاظ هوشی پایین تر از حد متوسط هستند و حداقل در دو زمینه ازمهارت های سازشی ( ارتباط ، خود مراقبتی ، مهارتهای اجتماعی ، کارکردهای تحصیلی ، استفاده اجتماعی ، زندگی خانوادگی ، خود هدایتی ، بهداشت و ایمنی ، اوقات فراغت و کار)  " مشکل دارند و این مشکلات قبل از سن18 سالگی ظاهر می گردد .

* طبقه بندی کودکان کم توان ذهنی با معیارهای متفاوتی صورت می گیرد :  

الف) شدت شرایط :

میزان توانایی های ذهنی و مهارت های سازشی را می توان با واژه هایی نظیر خفیف ، متوسط ، شدید یا عمیق توصیف کرد . تمایز بین سطوح شدت مربوط به کم توانی ذهنی ، توسط نمره های آزمون های هوش و محدودیت ها در مهارت های سازشی تعیین می­شود. 

        

هوش بهر

میزان کم توانی ذهنی

55 تا70

خفیف

40 تا 55

متوسط

25 تا 40

شدید

25 یا کمتر

عمیق

ب ) انتظار های آموزشی :   

در این طبقه بندی دانش آموزان بر اساس اینکه تا چه اندازه از آنان انتظار می رود که در موقعیت کلاس پیشرفت کنند ، طبقه بندی شده­ اند .     

 

هوش بهر

میزان کم توانی ذهنی

 55 تا70

آموزش­ پذیر

40 تا 55

تربیت پذیر

25 تا 40

حمایت پذیر

 

ج )  علل پزشکی :

عقب ماندگی ذهنی ممکن است بر اساس منشاء زیست شناختی ، طبقه بندی شود .

1-       نشانگان الکل جنینی ؛

2-      نابهنجاریهای کروزومی ( مانند نشانگان داون ) ؛

3-      اختلال های سوخت و سازی ( مانند فنیل کتونوریا ) ؛

4-      عفونت ها ( مانند ابتلا به بیماری سیفلیس ) .

 

* اهداف کلی آموزش دانش آموزان :  

///     رسیدن به خود آگاهی و شناخت خود

///     سازگاری اجتماعی و برقرار نمودن روابط مفید و موثر با دیگران

///     تقویت حس اعتماد به نفس

///     تقویت خود اتکایی در انجام امور

///     شناخت محیط اطراف و محل زندگی

 

* مقاله های پرسش مهر :

کودکان آموزش پذیر در چهار دوره ، پیش دبستانی و آمادگی ، ابتدایی ، راهنمایی پیش حرفه ای ، متوسطه حرفه ای در مراکز آموزش استثنایی مشغول به تحصیل می شوند.

  دوره پش دبستانی از بدو تولد تا چهار سالگی و از چهار تا شش سالگی را شامل می شود که در این قسمت مشاوره والدین و استفاده از خدمات کادر توانبخشی (کاردرمانی، گفتار درمانی، فیزیوتراپ، شنوایی شناس) مورد تاکید می­باشد.

 

-         دوره آمادگی از سن شش سالگی شروع می­شودو شامل دو دوره )آمادگی مقدماتی و آمادگی تکمیلی(است و محتوای آموزشی شامل شش جلدکتاب درآمادگی مقدماتی و سه جلدکتاب درآمادگی تکمیلی به همراه لوح فشرده آموزشی و دفترچه ارزشیابی آمادگی می باشد . دانش­آموزان  بر حسب توانایی خود تا سه سال می توانند گذر از این پایه را داشته باشند .

 

-      در گروه کم توان ، محتوای پایه اول از سه جلدکتاب ( 1و2و3 ) تشکیل شده و دانش آموزان می توانند درطی سه سال این پایه را بگذرانند .ارزشیابی از پایه اول تا پایه چهارم توصیفی می­باشد . پایه پنجم و ششم به صورت کمی می­باشد .

* شیوه های  نوشتن مقاله پرسش مهر 97 :

شیوه های آموزش به این دانش آموزان شامل روش های فعال ، آموزش فردی شده و الگوهای جدید تدریس می باشد و با رویکرد توجه به تفاوتهای فردی آنان بکار برده می شوند .

خدمات مراکز آموزش استثنایی علاوه بر آموزش ، خدمات توانبخشی ، آموزش خانواده ، اردو و  بازدید های علمی ، برگزاری نمایشگاههای مختلف ( مانند دست ساخته های دانش آموزان ) برگزاری مسابقات ورزشی ، فرهنگی ، هنری و پرورشی ( برای دانش آموزان و همکاران ) و ... می باشد و در کنار آموزش نقش موثری بر پرورش مهارتهای دانش آموزان دارند .

تماس .

به اعتقاد صاحبنظران و دست اندکاران مسائل آموزشی ، ارزش و اهمیت تدارک هدفهای رفتاری در تدریس عبارت اند از :

الف) انتظاراتی را که از دانش آموزان می روند به روشنی و وضوح بیان می کند .

بدین سبب بر اساس آنها می توان مطالب آموزشی مناسبی را برای درس انتخاب کرد .

ب) برای تهیه آزمونها و همچنین سنجش رشته تحصیلی دانش آموزان ، راهنمای بسیار خوبی به شمار می آید .

  1. تعیین رفتار ورودی (ارزشیابی تشخیصی ) . رفتار ورودی مهارتها و تواناییهایی هستند که دانش آموزان کلاس باید قبل از شروع درس از خود نشان دهند تا در نتیجه آن بتوانند با موفقیت به هدفهای رفتاری جزئی و نهایتأ کلی نایل آیند .اگر معلم از حدود دانش و مهارتهای دانش آموزان خود آگاه نباشند امکان دارد دشواری مطالب آموزشی را بدون توجه به تواناییها و قابلیتهای دانش آموزان انتخاب کند . در نتیجه چنانچه مطالب آموزشی برای آنان مشکل باشد نه تنها یادگیری مطلوب صورت نمی پذیرد ، بلکه موجب می گردد که دانش آموزان دلسرد و ناامید گردند. در حالی که ، اگر مطالب آموزشی جدید مبتنی بر دانسته های قبلی دانش آموزان باشد به میزان توجه آنان به درس افزوده شده و باعث می شود تلاشی را که برای پرورش توانایی های جدید به کار گرفته می شود ، به هدر نرود .

روش انتخاب محتوا در مقاله پرسش مهر 97 مقطع ابتدائی

۵.انتخاب محتوا ، روشها و رسانه ها . در این مرحله ، معلم با توجه به هدفهای رفتاری ، به تعیین محتوای درس خود اقدام می کند . محتوا اصول و مفاهیمی را شامل می گردد که به دانش آموزان ارائه می شود تا به مدد آنها هدفهای آموزشی تحقق یابند .

با توجه به آنچه گفته شد بانک فایل پژوهشی معلمان اقدام به تهیه صد ها نمونه طراحی آموزشی برای معلمان و دانش جویان محترم نموده است شما فرهنگیان گرامی می توانید از این سایت صدها نمونه طراحی آموزشی را جهت استفاده خود دانلود نمایید.

ssss

31 Dec 2017

szwss

fcg